Páncélok

Ha nem lennék igényes, most idemásolhatnám azt, amit a fegyverekről írtam. :-) A játékban iszonyat mennyiségű páncél található, melyek módosulhatnak szintjük, minőségük és a mágikus rásegítések következtében. Aztán akadnak még természet, vagy technológia specifikus páncélok, melyekhez valamely oldali hűség szükséges. A játék legjobb páncéljai akár 65%-os hűséget is megkövetelhetnek. Ezért fontos, hogy már a kalandok elején eldöntsük, mely oldalon kívánjuk végigvinni a játékot és ehhez konzekvensen ragaszkodjunk is. Most mégis meg kell ismételnem önmagam, hiszen a páncélokra is - akárcsak a fegyverekre - hat színkód vonatkozik:

FEHÉR: átlagos minőség, mágikus rásegítés nélküliek
SÁRGA: jó minőség, 1-2 mágikus rásegítés
ZÖLD: nagyon jó minőség, 2-3 mágikus rásegítés
KÉK: kiváló minőség, 3-5 mágikus rásegítés
ARANY: tökéletes minőség, 4-6 mágikus rásegítés; ide tartozik minden saját készítésű páncél, mely teljes mértékben el van látva mágiával
PIROS: egyedi, 4-6 mágikus rásegítés; ritkán található; ha egy páncélra nevesített démont teszel, egyedi hozzárendelést kap

Mágikus rásegítés lehet valamilyen extra védelem (pl. tűz, vagy jég), valamely képességünket támogató varázslat (pl.: + fürgeség, + erő).

A páncélok leírása a következőkből áll: Páncél neve, jellege, minősége, védelmi képességei, viselés előfeltételei, mágikus rásegítések (ha van).

A páncélokhoz én a következő elemeket sorolom:
- Sisakok
- Fülbevalók
- Nyakláncok
- Hátizsákok
- Mellvértek, köpenyek
- Kesztyűk
- Pajzsok
- Csizmák

 

Sisakok

Fejpántok, kalapok, nyitott és zárt sisakok, páncélsapkák... Ezek mind ide sorolhatók. Egy egyszerű kalap néha többet véd, mint egy zárt sisak. Vannak köztük jópofa kinézetű kalapok, elegáns diadémszerű fejpántok, de vannak brutális nehéz páncélsisakok is. Vannak díszesebb, egyszerűbb és tüskékkel vagy egyéb nyalánkságokkal ellátott sisakok. A lényeg, mindig olyat viseljünk és adjunk rá társainkra, ami a legjobban támogatja a karaktert a saját stílusához mérten.

 

Fülbevalók

Ez egy kicsit csalóka dolog. Ide soroltam, mert vannak olyan fülbevalók, melyek segítik a karaktereket, támogatják tulajdonságait, vagy épp védelmet nyújtanak valami ellen. A többségük azonban csak egyszerű fülbevaló, amit a kereskedők jó áron vesznek át tőlünk.

 

Nyakláncok

Ez is az előző kategória. Többségük használhatatlan, mert csak értéke van aranyban, de a karakterek számára semleges. Jó pénzért eladhatjuk őket a kereskedőknél. Azok a nyakláncok viszont, melyek rendelkeznek mágikus képességekkel, erősen betámogathatják a karakterek mágikus erejét, fürgeségét, intelligenciáját, vagy akár erejét is. Mindig nézzük meg, ha találunk nyakláncot, hátha egy hasznos darabot fogtunk ki.

 

Hátizsákok

Ez a játék egyik fő sajátossága. Hátizsákkal ritkán lehet találkozni, ezért kivétel nélkül értékes támogatást nyújtanak a karaktereknek. Különböző típusaik vannak, a három fő típus: kardhordozó/mesteri kardhordozó, lobogó/mesteri lobogó és az utazó pergamenek hátizsákok. Ez előbbi két fajta általában az erőt és a fürgeséget támogatja be nem kevéssel, míg utóbbi az intelligenciára szokott igencsak jótékony hatást kifejteni. Ezen kívül már csak olyan hátimotyókat találhatunk, melyek segítik a karaktereket a mágikus tárgyak megtalálásában, illetve a kiegészítőben anyagok megtalálását támogatják, vagy a található anyag minőségét növelik (megjegyzem, ez azért elég fontos a kiegészítőben, hiszen vannak küldetések, melyekhez magas minőségű anyagok szükségesek).

 

Mellvértek, köpenyek

Az egyszerű favágó és hentes ruháktól kezdve a könnyű páncélon át a nehéz fekete- és gőzpáncél mellvértekig mindent találhatunk a játékban. A kalandok elején még egy favágó ruha is jó szolgálatot tehet, amit persze már a Lápvidékre átsétálva is nevetségesnek fogunk tartani, de sose vessük meg ezeket a holmikat. Védjük magunkat mindennel, ami csak az utunkba akad. A természeti fapáncélok és a technológiai pilóta- és gőzpáncélok adják a legkeményebb védelmet - nyilván különböző szintű páncélokról van szó. Ahogy a karakter fejlődik, halad előre a játékban, úgy kerülnek elő a ládákból, homokzsákokból, ellenségtől az egyre jobb és jobb páncélok (és persze fegyverek is...). Ha találunk egy mellvértet, ami alig véd többet, mint ami éppen a karakteren van, de az, amit éppen visel, több mágikus rásegítést hordoz, akkor nem érdemes cserélni. Mindig mérlegelni kell ilyen esetekben, hogy például megéri-e picit nagyobb védelemért feladni a +5 erőt... Köpenyekkel egyébként leginkább a kiegészítőben lehet majd találkozni, ezek nagy többségében az Intelligenciát, a mágikus támadásokat, védelmet támogatják, míg a többi páncél inkább a fürgeségre, az erőre helyezi a hangsúlyt. Követelményük elég változatos, de nyilvánvaló összefüggés van pl. a páncélok súlya és az erő - szükséglet, vagy a köpenyek és az Intelligencia - igény között.

 

Kesztyűk

Kesztyűk alatt itt általában teljes ingujjak értendők. Válltól lefelé csuklóig tart, vagy akár teljes kesztyűben végződik. Itt is vannak anyagbeli, szintbeli és minőségbeli különbségek. Találkozhatunk sima bőrkesztyűkkel, de később már laborimplantátumokkal is, amik jellemzően technológiai beállítottságot igényelnek. A fapáncél kesztyűk általában a természeti hűséget kívánják meg viselésükhöz. Követelményük nem magas, általában megelégszenek az erő, vagy fürgeség szintjének elérésével, és általában ezeket is támogatják, illetve adhatnak még mágikus sebzési/védelmi extrákat.

 

Pajzsok

Többféle formájú ilyen-olyan nevű pajzsokkal találkozhatunk, melyek erősebb, vagy még erősebb védelmet kínálnak. A pajzsok ugye alapvetően a páncélzatot és a védelmet erősítik (ezért került végül a páncélok közé), de akad egy-két darab, ami egyéb előnyt kínál, pl. mágikus erősítést, vagy rásegítést erőre/fürgeségre. Pajzsot értelemszerűen csak úgy lehet felvenni, ha egykezes kardot viselünk. Ha kétkezes kardot teszünk karakterünk kezébe, a pajzs bekerül a hátizsákunkba. Viselésük igen csekély előfeltételeket igényel, inkább csak a természethez, vagy technológiához való hűség az, ami néhol nehézségeket okozhat.

 

Csizmák

Más néven lábbelik. :-) Itt is bő a választék, az egyszerű bőrcsizmától a kemény páncélcsizmákig minden előfordul. A lábbelik terén is a természeti fapáncél illetve a fekete- és gőzpáncél (technológia) csizmák viszik a pálmát. Viselésükhöz kevés alapfeltételt szabnak meg, általában szinthez, erőhöz, vagy fürgeséghez kötik. Ritkán Intelligenciához, de azok valószínűleg a mágikus képességeket támogatják, így azon karaktereknek, akik elérik a kívánt értékeket, jól jönnek. A lényeg, hogy ne hagyjuk a karaktereinket mezítláb szaladgálni, mert a mocsárban bele talál menni a Fasárkány szálkája a talpába. :-)