Kartográfia

A játékban két térkép áll a rendelkezésünkre. A nagy térkép, mely alapbeállításban az "M" gombbal nyitható meg, illetve a mini-térkép, ami a képernyő jobb felső sarkában állandóan látható.

 

A nagy térkép

A teljes méretben megjelenített világtérkép igencsak elnagyolt, felfedezetlen állapotban vaktérképnek felel meg (csak annak mond valamit a földrajza, aki már végigjátszotta a játékot). Felfedezett állapotban halmozott jelek kavalkádja. Ha az egérrel rámutatunk egy kör, vagy trapéz jelre, akkor kiírja a város vagy egyéb hely elnevezését. Adott területre való ráközelítéssel jelentősen növelhetjük tájékozódási esélyeinket. A nagy térképen vigyük az egeret a kívánt pontra és a görgő segítségével zoomoljunk rá. Helyre kis tereprajz tárul szemünk elé, főleg akkor, ha fokozatosan felfedezzük a terepet és egyre több terület tisztul ki˛

A mi karakterünk kék pöttyén kívül a nagy térképen kétféle jelölést találhatunk. Ha egy adott "térképet" elérünk, előbb villogva, majd fixen megjelenik egy kerek pont , vagy egy trapéz forma (alapjátékban "barlangbejárat"). A kerek pontok (néhány kivételével) olyan városok jelölésére szolgál, melyek később kiinduló pontként szolgálnak a játék újraindításakor. Ezen pontok közelében csoportosulnak potenciális társaink, és itt ácsorog majd Lilitip is - ha még a Menekült táborban visszavisszük neki ládáját.

Minden ilyen pont "teleportálási" pontnak minősül, ami azt jelenti, hogy ezek segítségével gyorsabban mozoghatunk az irdatlan távolságok áthidalásával. (Az alapjátékban az alvilági térképekre való átlépés kicsit bugos, használjuk inkább a közelébe menetelt és úgy hatoljunk be.) E pontok aktiválása a körülötte lévő területek bejárásával történik.

A küldetések is megjelölésre kerülnek a nagy térképen. Az alapjátékban nagy, illetve kisebb X-et láthatunk rajta. A nagy X jelöli a hadjárati küldetéseket, míg a kisebb X a másodlagos céljainkra mutat rá. A kiegészítőben a nagy X helyett egy nagyobb, a kis X helyett egy kisebb "négyágú fogaskerék" látható.

 

A mini-térkép

Örök társunk és iránytűnk. A lényeg: ez a térkép akkor is ott van nekünk, ha a nagy térkép cserbenhagy minket. Ugyanis az alvilágban és a föld feletti világokban (pl. Felső Felhőváros) nem áll rendelkezésünkre átlátható teljes térkép.

A mini-térkép két követendő jelzést kínál: a fehér (alapjáték) vagy sárga (kiegészítő) nyíl a hadjárati, míg a zöld nyíl a másodlagos küldetésekhez ad irányt. Ez minden "szinten" igaz, de a felszín alatti és feletti területeken kívül kizárólag ennek segítségével tájékozódhatunk.

Ezenkívül már csak pöttyöket láthatunk rajta:

Sárga: átlagos polgárok, karakterek. Sajnos a kiegészítőben a küldetést adók is ezt a színt kapták, tehát ez a fajta segítség kilőve... :-(
Piros: ellenségek.
Kék: Főhős és társai.
Bíbor: tanítómesterek, kereskedők, potenciális társak és Lilitip.
Zöld: küldetést adók (alapjáték)

Ha ezen a térképen egy nagy zöld/sárga pontot látunk, az azt jelenti, hogy ott van a másodlagos/hadjárati küldetés célja.

 

A nagy és a mini-térkép összehangolása

Ez a nagy feladatunk - főként az első játék elején, amíg még nem szoktunk hozzá.

Az alapjátékban a mini-térképünk "fix", É-D, K-NY irányú. Ahogy haladunk a terepen, a mi pöttyünkből kinyúló nyíl mutatja haladási irányunkat. Ebben az esetben a célunkat meghatározó nyíl irányát kell követnünk. Helyzetünk pontos meghatározása a nagy térképen úgy történik, hogy a ráközelített térképen lévő tereptárgyakat összevetjük a mini-térképen látottakkal. Ezek eléggé pontosan beazonosíthatók (pl. hegyek, füves térség, vizes területek, völgyek formája, árnyékolása stb.)

A kiegészítőben a mini-térkép forog. A térképecske északi pontja mutatja meg irányunkat, azaz ha például az "S" csücsök van a térkép tetején, akkor déli irányba tartunk. (N-észak, S-dél, E-kelet, W-nyugat) A küldetés nyilak követése itt is beválik, pontos helyzetünket itt is az előzőekben leírtak szerint határozhatjuk meg. Azonban ha a térképen egy olyan pontot kívánunk elérni, ami nincs megjelölve, akkor hívjuk be a nagy térképet, majd határozzuk meg a célirányt. Pl. ha célunk tőlünk nyugatra van, akkor a mini-térképet úgy állítsuk be (tehát úgy fordítsuk a karakterünket/kameraállást), hogy annak W (nyugat) csücske legyen "felül". Így indulhatunk el előrefelé.

 

A teljes Térképgyűjtemény a Végigjátszások menüben található.