Fegyverek

Ebben a játékban fegyverek széles választéka áll rendelkezésünkre. Tényleg. Ha nem lenne elég az a párszáz darabos alap fegyverkészlet, ezeknek különböző szintjeik vannak, különböző minőségben és különböző mágikus rásegítésekkel. Minden fegyverre hat színkód vonatkozik:

FEHÉR: átlagos minőség, mágikus rásegítés nélküliek
SÁRGA: jó minőség, 1-2 mágikus rásegítés
ZÖLD: nagyon jó minőség, 2-3 mágikus rásegítés
KÉK: kiváló minőség, 3-5 mágikus rásegítés
ARANY: tökéletes minőség, 4-6 mágikus rásegítés; ide tartozik minden saját készítésű fegyver, mely teljes mértékben el van látva mágiával
PIROS: egyedi, 4-6 mágikus rásegítés; ritkán található; ha egy fegyverre nevesített démont teszel, egyedi hozzárendelést kap

Mágikus rásegítés lehet valamilyen extra sebzés (pl. tűz, vagy jég), valamely képességünket támogató varázslat (pl.: + fürgeség).

A fegyverek leírása a következőkből áll: Fegyver neve, típusa, minősége, sebzési képességei, viselés előfeltételei, támadási sebessége, mágikus rásegítések (ha van).

A természet, vagy technológia vonatkozású fegyverekhez értelemszerűen az ennek megfelelő beállítottság szükséges. Többek közt ezért is kell választatnunk oldalt és tartanunk magunkat hozzá, hiszen a játék legjobb fegyverei valamely oldalhoz való, akár 65%-os hűséggel viselhetők csupán.

A fegyverek a következő kategóriákba sorolhatók:
- Kézifegyverek
- Egykezes fegyverek
- Kétkezes fegyverek
- Íjak
- Számszeríjak
- Lőfegyverek

 

Kézifegyverek

A kézifegyverek tipikusan a játék leggyengébb, de leggyorsabb fegyverei. A céljuknak tökéletesen megfelelnek - nevezetesen, hogy irtózatos ütemben kaszabolhassanak velük. Olyanok, mint a kéz meghosszabbítása, viselésükhöz alig kell erő, viszont használatukhoz magasszintű fürgeség szükséges.

 

Egykezes fegyverek

Kardok, fejszék, tőrök stb. Ezek általában kisebbet sebeznek, de gyorsabb, könnyebb velük támadni. Gyakrabban vihetők be kritikus sebzések, mivel kisebb erő kell forgatásukhoz. Viselésük előfeltétele - ha van - gyakran fürgeséghez, vagy karakter szinthez kötött.

 

Kétkezes fegyverek

Nagy kardok, nagy fejszék, alabárdok, kalapácsok stb. Ezek nagyobbat sebeznek ugyan, de támadási sebességük normál, vagy lassú. A nehezebb fegyverek jókora sebzést okoznak, de kritikus csapásra kisebb az esély és lassabban lehet velük lesújtani. A kevésbé nehéz kétkezes támadóeszközökkel kicsit nagyobb esély van a kritikus csapás bevitelére, illetve normál támadási sebesség tartható velük. Használatukhoz gyakran nagyobb erő, vagy magasabb szintű intelligencia szükséges.

 

Íjak

Távolsági fegyverek. Támadási sebességük általában gyors, vagy normál, a komolyabb nyilak használatához magasabb szintű Fürgeségre van szükség. Többségükben 12-es támadási távolság áll rendelkezésre.

 

Számszeríjak

Távolsági fegyverek. Támadási sebességük általában lassú, ritkán normális. Nagyobbat sebeznek (ezek a legerősebb távolsági eszközök), de kritikus sebzést ritkábban lehet velük kivitelezni. Általában 10-es távolság kell a lövéshez, ami lassúsága miatt elég nagy hátrány, hiszen ha egyszer rálövünk ellenfelünkre, az megindul felénk. A 10-es távolság elég kevés ahhoz, hogy 2-3-nál többször becélozzunk az ellent.

 

Lőfegyverek

Távolsági fegyverek, a technológia vívmányai. Rendszerint technológiai beállítottság szükséges viselésükhöz, és gyakran Fürgeség szintje az előfeltétel a viseléséhez. Közepesen erős távolsági fegyverek, az íjaknál erősebbek, a számszeríjaknál gyengébbek, de kilengésük minimális (minimum és maximum sebzésük közt kicsi a különbség), ami miatt megbízhatóbbak. Relatíve gyorsan lehet velük célozni és 14-es támadási távolság áll rendelkezésre, szóval ezek a játék legjobb távolsági fegyverei.