Karakterlap

A Karakterlap (C) a főhös attribútumainak beállítására és a felvett társak tulajdonságainak figyelemmel kísérésére szolgál. Itt határozhatjuk meg, hogy milyen erős, fürge, intelligens, vagy életerős legyen a karakterünk, illetve ellenőrizhetjük, hogy páncéljaink milyen védelmet nyújtanak, fegyvereink és varázslataink, mekkora sebzést ejtenek az ellenfélen. Itt követhetjük nyomon azt is, hogy természet vagy technológia oldali hűségünk hányadán áll, és hol tart a tapasztalatunk a következő szinthez képest. Itt tarthatjuk számon azt is, hogy hány felhasználható tulajdonságpontunk van. Akkor nézzük meg alaposabban.

 

 

1 A játék fő karaktere, a te hősöd
Amikor ez a karakter van kijelölve, a saját értékeidet láthatod a karakterlapon.
2 Az első számú társad képe (mindig az aktuális felszerelésben jelenik meg)
Ha rákattintasz az ikonjára, az ő karakter értékeit veheted szemügyre. Ez azért fontos, hogy tudj kalkulálni pl. ha felszerelést akarsz neki adni és meg kell felelnie valamilyen feltételnek. Te magad sajnos nem befolyásolhatod, hogy ki mire költse a tulajdonság pontjait. Azonban mindegyik felvehető társnak megvannak a maga "szokásai", az alapvető beállítottsága, s az MI ennek megfelelően fogja kiosztani a társaknak a pontokat.
3 A második számú társad képe (mindig az aktuális felszerelésben jelenik meg)
Az előző pontban leírt minden szó vonatkozik rá is.
 
4 Érték pontok
Minden szintlépéskor kapsz 4 tulajdonság pontot. Ha mindet felhasználod, ez az érték 0 (ld. a képen). Ha viszont nem használod fel azonnal, és tartalékolod, akkor szintenként 4 pont adódik hozzá (felhasználás nélkül 2. szintnél 8, 3. szintnél 12 stb.). Mivel a játék elején még nagyon meg kell fontolni, mire költöd ezt az ekkor még igen csekélynek számító pont mennyiséget, érdemes előre kitalálni, hogy milyen irányban szeretnéd fejleszteni a karakteredet. Ha erős harcost akarsz belőle faragni, akkor elsősorban az Erőre, a Fürgeségre és az Alkatra gyúrj. Ha a gyors harcot, vagy elsősorban távolsági harcmodort kívánod képviselni, akkor sok pontot tegyél a Fürgeségbe és az Alkatba. Ha pedig a mágus karaktert kedveled, akkor nyomasd ezerrel az Intelligenciát, és mellett tápold azért az Alkatot is.
 
5 Erő
Az erő növeli a közelharci sebzéseket és megzavarhatja az ellenfeleket.
6 Alkat
Az alkat megnöveli az életerőt, és annak visszatöltődését. A megzavarhatóság esélyét is csökkenti.
7 Fürgeség
A fürgeség növeli a távfegyverek sebzését, a találatok esélyét, és a kritikus sebzés értékét. Az elugrás esélyét is növeli.
8 Intelligencia
Az intelligencia növeli a mágia tartalékaid, és a visszatöltődését. Megnöveli még a mágiával való megzavarás esélyét.
 
9 Élet
Az élet dönti el, mennyi sérülést bírsz ki.
10 Mana
A mana pontok engedik a bűbájok, és különleges támadások használatát.
 
11 Páncél
A páncél csökkenti az összes nem mágikus sebzést.
12 Közelharc
A közelharcban okozott sebzés mértéke, támadási sebesség, átlagos és kritikus találati esély mértéke.
13 A 4 - 8 számú gyorsgomb közül kiválasztott varázslat/képesség leírása
(jobb egér által aktiválható), mely tartalmazza annak megnevezését, hatását és mértékét.
14 Tűz, káosz, jég és levegő ellenállás mértéke
 
15 Hűség
A játékban kapható küldetések és a felölthető páncélok, viselhető fegyverek jó része attól függ, milyen beállítottságú a karaktered. Fontos még a játék elején eldönteni, melyik oldalt választod a természet vagy a technológia közül. Vannak küldetések, melyek vagy az egyik, vagy a másik oldalt támogatják bizonyos mennyiségű természet vagy tech jutalomponttal. Ha valaki minden küldetést megcsinál, akkor tulajdonképpen a két ellentétes irányú hűség pontok "kioltják" egymást, vagyis kiegyenlítődik a karakter hűsége. Így is lehet játszani, de a játék vége felé fellelhető és szörnyek által elhullajtott páncélok és fegyverek már akár 65%-os hűséget is megkívánhatnak egy-egy oldalon. Tehát itt fontosabb a hűség, mint az, hogy minden feladatot elvállalj és teljesíts.
 
16 Szint
A karaktered aktuális szintje. Fontos tudni, hogy amint magad mellé veszel egy társat, az azonnal felveszi a te szintedet és "felfejlődik" hozzád. Tehát ne habozz felvenni például az 1. szintű Drilt, miközben te már mondjuk a 28-as szintnél jársz. Ő - amint melléd szegődik - azonnal 28-as szintű lesz és máris gond nélkül mehettek tovább vadászni.
 
17 Tapasztalat
Ez három egységből áll. Az első szám (bal oldali) azt jelzi, hogy hány tapasztalati pontot gyűjtöttél össze eddig a játék során. A második szám (jobb oldali) pedig azt mutatja, hogy hány tapasztalati pont begyűjtésekor fogsz átlépni a következő szintre. A harmadik elem az állapotjelző, melyen vizuálisan is nyomon követhető, hogy a jelenlegi és a következő szint között "hányadán állsz". Fontos: ne ijedj meg, ha már magas szinten jársz és meglátod, hogy az aktuális tapasztalati pontod "lenullázódik". Fura módon valahogy úgy számolja a pontokat, hogy megemeli a begyűjtendő tapasztalati pontok számát is, és közben lecsökkenti a meglévő pontszámot. Ezzel valószínűleg arra akartak rásegíteni, hogy gyakorlatilag végtelenségig fejleszthető legyen a karakter.