 |
Játék típusa: |
Horror FPS |
Fejlesztõ: |
Monolith |
Kiadó: |
SEGA |
Platform: |
PC, X360 |
Kibocsátás dátuma: |
2006. április 11. |
Legfrissebb letölthetõ tartalom: |
www.condemnedgame.com/flash.php |
Galéria a HUNosítókTeam oldalán: |
 |
Hivatalos honlap: |
www.condemnedgame.com/flash.php |
Projektben részt vettek: |
Juventino, Konyak, Owen_eX, Zeneger |
Hitchcock beájulna:
"Psycho", "Hetedik", "A bárányok hallgatnak" Miben hasonlítanak a felsorolt filmek egymásra? Mindhárom mû a krimi-thriller kategóriába tartozik, és alaposan rá tudja hozni a frász a kedves nézõre, jobban, mint a horror filmek 99,9%-a. Ennek ellenére (vagy inkább éppen ezért) hatalmas kereslet van ilyen típusú alkotásokra, így aztán nem meglepõ, hogy a számítógépes játékipar is megpróbál hasznot húzni eme keresletbõl. Ide sorolható alkotás pl. a Fahrenheit (ami ugyan elkalandozott a fantasy irányába) vagy a Still Life (ez az a játék, amely a legjobban illeszkedik a felsorolt filmek sorába) esetleg a F.E.A.R (ami azért inkább volt FPS mint thriller) és ide tartozik a Condemned: Criminal Origins is.
"Kezeket fel! FBI!":
Bizony. A játékban egy FBI ügynököt alakítunk aki egy sorozatgyilkos nyomába ered, a CSI és az NCIS sorozatokat megszégyenítõ nyomrögzítõ, és elemzõ felszereléssel. A cél adott: áldozatról-áldozatra, nyomról-nyomra járva kutassuk fel az elkövetõt, és juttassuk rács mögé. Tagbaszakadt FBI ügynökünk - aki egyébként igen kevés eséllyel indulhatna egy Mr World szépségversenyen - neki is lát a feladatának, és csakhamar arra ébred, hogy üldözõböl üldözött lesz, hiszen gyilkosság vádjával körözik, és bónuszként még a józan esze is kezd elmenni...
Nyomrögzítés kezdõknek:
A játékban állandó szerepet kap a különféle nyomok keresése, rögzítése és elemzése. Ezekhez persze megfelelõ felszerelésre van szükség, de mi rendelkezünk egy komplett hordozható minilaborral. Van itt UV detektor a testnedvek (vér, nyál és... inkább nem írom le) felkutatására, lézeres ujjlenyomat-szkenner, vagy 3D-s fényképezõgép (!). És van még egy kütyü, ami a levegõben keringõ részecskéket analizálja nekünk, hogy biztosan ne menjünk el egyetlen madártetem mellett se. Ha már madártetem: ezeket és az acéldarabokat gyûjtögethetik a maximalisták, ha szeretnék, hogy a game elismerõen "megsímogassa a buksijukat".
Új stílus születõben?:
A játék klasszikus FPS-nek tûnik elsõ ránézésre. De én inkább FPP-nek emlegetem (First Person Puncher) mivel lõfegyvert illetve töltényt csak vasár- és ünnepnapokon találunk a játékban. Pedig nagy szükség lenne rájuk, mert elképesztõ bûnözési hullám söpör végig a városon, éjszaka a bandák kezében van a hatalom. De mint emlegettem már, ügynökünk elég tagbaszakadt legény, így nem esik kétségbe némi közelharctól. Vascsõ, szöges deszka, tûzoltófejsze, közlekedési tábla - csak néhány példa a fegyverzetünkre. Gyakorlatilag bármit felkaphatunk ami ütésre alkalmas és már mehet is a bunyó. És van egy állandó fegyverünk is, a sokkoló, ami közepes távolságról az egyik leghatékonyabb eszközünk lehet. Maga a közelharc izgalmas: nem védekezhetünk folyamatosan, hanem a támadás pillanatában kell lenyomnunk a megfelelõ gombot a hárításhoz. Az ütések erõteljesek, és a MI is elég jól szerepel.
Foglaljuk össze:
Adott egy FBI ügynök aki nem csak külsejét, de harcstílusát tekintve is egy barbár harcosra hajaz. Adott egy õrült sorozatgyilkos, aki mégis elég okos ahhoz, hogy mindig két lépéssel elõttünk járjon, és még a gyanút is ránk terelje. Adott sok-sok rögzítendõ nyom, sok-sok összegyûjtendõ madártetem (biztosan tombol ott is a madárinfulenza) és vasdarab, és sok-sok agyonverendõ punk. És adott egy magyarosítás, hogy értsd mi is történik a képernyõn...
Utóirat:
Tessék nagy figyelmet fordítani a grafitikra: egyrészt sok munka volt velük, másrészt a fordítók neveit is megtalálhatjátok a falakon :)
--- Oni ---