 |
Játék típusa: |
Akció RPG |
Fejlesztõ: |
Cyanida |
Kiadó: |
Dreamcatcher |
Platform: |
PC |
Kibocsátás dátuma: |
2007. október 2. |
Legfrissebb letölthetõ tartalom: |
Patch 1.0.8.3 (2008.03.06.) |
Galéria a HUNosítókTeam oldalán: |
 |
Hivatalos honlap: |
www.loki-game.com |
Projektben részt vettek: |
Juventino |
Mitológia és rókabõr:
A Diablo mindent elsöprõ sikere arra késztette a játékfejlesztõket, hogy újabb és újabb klónokat készítsenek el, és adjanak ki. Nem szépítem: a Loki is csak egy klón, de legalább megfûszerezték az ókor négy legismertebb, legszerteágazóbb mitológiájával: az egyiptomival, a göröggel, a skandinávval és az aztékkal. Ezen mitológiák ismert helyszíneit kell bejárnia a bátor hõsnek, hogy rendet teremtsen a világban, bevezesse a két napos munkaheteket, ingyenessé tegye a sört bolygószerte, stb.
A kezdetek:
Az intróban egy sötét köpenyes figurát látunk aki belép egy sivatagi templomba valahol Egyiptomban. Némi hókusz-pókusz (vagy stílszerûen Hórusz-pókusz) következik, és minden egyiptomi istenek leggonoszabbika Seth - akit a többi isten ítélt rabságra - kiszabadul börtönébõl. Seth nem tétlenkedik, azonnal megkezdi a világot a saját szája íze szerint átformálni. Ez persze nem mindenkinek tetszik, így hamarosan gonosz istenségünk komoly ellenállásba ütközik...
I need a Hero(ine):
Elsõ lépésként ki kell választanunk a bátor hõs(nõ)t aki szembe száll az istenekkel is, ha a nép boldogsága a tét. Négy mitológiához négy hõs dukál: egy skandináv harcos, egy görög amazon, egy azték sámán illetve egy egyiptomi pap közül kell választanunk. Az elsõ kettõ harcos beállítottságú, míg az utóbbi kettõ a mágiában járatos. De hogy pontosan milyen stílusban is harcolnak, azt már mi szabályozhatjuk, egy igen ötletes módon: karakterenként három-három istent tisztelhetünk (természetesen ki-ki a maga mondavilágának megfelelõt) és ezek az istenségek mind más képességekkel ruházzák fel karakterünket, és más fegyvert részesítenek elõnyben. Pl.: ha skandináv harcosunkkal Thor-t imádjuk, villámmal súlythatjuk ellenfeleinket, és kétkezes kalapáccsal döngölhetjük a padlóba. Vagy egy Artemis-t tisztelõ görög amazon mérgezett nyilvesszõkkel pusztíthatja a gonoszt. A kapott Xp 25%-át az általunk favorizált istennek "feláldozva" vásárolgathatunk különbözõ skilleket. És ha már áldozat: néhol oltárra is bukkanunk, ahol varázserejû tárgyakat feláldozva növelhetjük a hitünket egy adott isten irányában.
Mi kell még?
Adott tehát egy hõs, akit az istenek is támogatnak harcában, mi kellhet még? Fegyverek!
Rengeteg közelharci, és távolsági fegyverrel irthatjuk az ellent, ezek között vannak minden karakter által használhatók, és egyedi, csak az adott népre jellemzõek is. Csakhamar azt vesszük észre, hogy hõsünk egy egész fegyvertárat zsúfolt a hátizsákjába. De fegyvert nem csak venni, vagy találni lehet, hanem készíteni is: más fegyverek szétverésével nyersanyaghoz jutunk, amikbõl létrehozhatunk egy új fegyvert. És hogy mágikus tulajdonságai is legyenek, nincs más dolgunk, mint rúnákat kovácsoltatni rá.
Még mindig hiányzik valami a kalandhoz:
Hát az ellenség! Igazán nem lehet okunk panaszra ezen a téren sem, hiszen már az elsõ pillanattól kezdve változatos ellenségek egész hadserege ugrik a nyakunkba. Mi pedig bõszen klikkelgetve, és a számbillentyûkön zongorázva igyekszünk majd visszaverni õket. Az irányításra nem is vesztegetnék több idõt, egyszerû, mint a bot. Viszont kiemelném a boss-okat akik a klikkelõ-bajnokságba visznek néha némi csavart is, ugyanis sokszor csak különleges trükköket alkalmazva végezhetünk velük.
Hab a tortán:
Van hõsünk, fegyverünk, ellenségünk... és lehetõségünk a történelem átírására. Ugyanis ha egy adott karakter befejezi a saját mondavilágának rendbetételét, nekiugorhat a másik három mitológiának is. Képzeljük csak el: az azték sámán, aki megjárta Tróját, vagy az egyiptomi papot a skandinávok között. Illetve ne is képzeljük el, inkább játszuk le :-D
--- Oni ---