 | Jtk tpusa: | Akci RPG |
Fejleszt: | 38 Studios / Big Huge Games |
Kiad: | Electronic Arts Inc. |
Platform: | PC, XBOX360, PS3 |
Kibocsts dtuma: | 2012. februr 10. |
Galria a HUNostkTeam oldaln: |  |
Hivatalos honlap: | www.ea.com/kingdoms-of-amalur-reckoning |
Projektben rszt vesz: | Ardea, Rocsik Zoli, Lostprophet, tehasut (technikai segtsg), Ripp, metalos1 |
H, ht, mivel is kezdjem? Elszr is sokat kellett engem gyzkdni, hogy prbljam ki, mert nagyon sok dolgom volt. Aztn - mint sok ms jtknl, - megnztem egy-kt gameplay videt. gy gondoltam, egy prbt megr. szre se vettem, s mris beszippantott ez a vilg. A hangulata, az ismers, mgis jszer trtnet, a karakterek, a tjak s minden - minden, amivel csak tallkoztam a jtkban! (Egy kicsit mrges is voltam ezrt, mert elvonat a figyelmemet a tbbi munkmrl. :-) )
Az egsz jtk viszonylag rendhagy mdon azzal kezddik, hogy meghaltunk. Kt gnm kszl behajtani a hst/hsnt egy ktba, egy risi hulla halom tetejre. Kedlyesen elcsevegnek, hogy vajon milyen np szltte vagyunk, mi lehetett a nevnk (ekzben kell ltrehoznunk s elneveznnk a karakternket), majd egy laza mozdulattal bcst vesznek a holttesttl...
m a holttest jjled a Ktban uralkod mgikus kisugrzsnak ksznheten. Ez egy ksrlet szerves rsze. gy, egy szl tpett gncben tesszk meg az els lpseket a Tndefldek e rejtett zugban, s fokrl fokra talljuk meg els fegyvereinket, pncljainkat s nmagunkat, hogy ezutn szembeszllhassunk az egsz vilgot fenyeget fellensgekkel. Br ehhez mg igencsak hossz t vezet. Sok-sok harc, kldets (egsz kldets-folyamok), tapasztalat s fejlds. A szoksos karakterfejlesztseken kvl (harcos - ksza - mgus s ezek varinsai) rendelkezsnkre ll kt klnleges eszkz is: a Vgzetkrtyk s a Sorsfordulatok. Ezeket a jtk sorn szabadtjuk fel s szerezzk meg, s mind befolysoljk karakternk jrtassgait, kpessgeit s ilyen-olyan bnuszokat adnak. Hosszasan sorolhatnm, mi minden lvezetben lehet mg rsze a jtkosnak e nhol llegzetellltan szp vagy pp klns jtkvilgban. Vltozatos s a karakter harci stlushoz maradktalanul alkalmazkod fegyverekben s pnclokban dsklhatunk, m ha ez mg nem lenne elg, a feleslegess vlt felszerelseket sztszedhetjk s kszthetnk bellk sajt, egyedi pnclokat s fegyvereket.
Hsnkkel hossz rkon t barangolhatjuk be a Tndefldek vilgt, s ha ez nmagban nem elgten ki vgyainkat, hozzjuthatunk mg a kt kiegszthz is, melyek kzl az egyik egy elfeledett, risokkal - vagyis kolosszusokkal - teli, grg kultrt idz vidkre csal el minket, a msik pedig egy lhalott kalz rmuralmtl szenved, ztonyokkal krlvett kis szigetre ragadja el a jtkost. Brhov nznk, vagy visz a lbunk, mindentt az r mondakr helysznei, alakjai s lnyei vesznek krl minket, mely nagy sikert annak ksznheti, hogy az jdonsg erejvel ha azokra, akik mg nem tallkoztak vele. Azrt azok se csggedjenek, akik jrtasak e szp-fura vilgban, nem fognak unatkozni a kldetsek s feladatok tengerben.
A jtk rendszerkvetelmnye szempontjbl nem tl vrszomjas, de azrt meg lehet vele izzasztani egy kzepes teljestmny PC-t. A grafikja nem egetver (pl. a nvnyzet mg "magasra" lltva is igen "sovny"), m a tjak szpsge s hangulata jcskn krptolja a jtkost - a trtnetrl s a szmtalan kldetsrl mr nem is beszlve.
Bizonyra lesznek - s vannak - olyanok, akiknek ez a jtk nem jn be, de n azrt mindenkinek tiszta szvbl tudom ajnlani minimum kiprblsra!