The Whispered World Special Edition
![]() |
Játék típusa: | Point&Click kalandjáték |
Fejlesztő: | Daedalic Entertainment | |
Kiadó: | Daedalic Entertainment | |
Platform: | PC | |
Kibocsátás dátuma: | 2014. május 6. | |
Galéria a HUNosítókTeam oldalán: | ![]() |
|
Hivatalos honlap: | www.daedalic.de | |
Projektben részt vesz: | Ardea, tehasut (technikai segítség) |
Kedvcsináló videó megtekintése
Nos, amikor először ajánlották nekem ezt a játékot, még sosem foglalkoztam ilyen Point & Click kategóriával (kivéve a "kijutós" játékokat). Ám amint elkezdtem egy-két videót megnézni róla, rögtön a szívembe lopta magát. Hogy mivel?
Kezdjük azzal, hogy a német fejlesztő csapat minden egyes képkockát először kézzel rajzolt meg, majd azután digitalizálták csak. Aprólékos munkával dolgoztak, és tökéletesen megadták minden színen a kellő hangulatot. Erről egyébként igen sokat beszélnek a Special Edition fejlesztői kommentárjában (ez az opció a beállításokban bekapcsolható, ha kíváncsiak vagytok a játék háttértörténetére). A hangokat, a párbeszédeket szintén hagyományos módon és eszközökkel vették fel, állították/vágták össze.
A másik dolog - és talán ez volt a leginkább - ami megfogott, az a történet maga. Egy depressziós bohóc, Sadwick a főhősünk - legalábbis az egyik. A másik főszereplő - bár ezt annyira még nem érezzük az elején - Pötty, Sadwick háziállata. A játék kezdetén Sadwick egy ügyetlen, önállótlan, beteges, szerencsétlen kisfiú, akinek rémálmai vannak. Aztán megtudja, hogy az erdőben, ahová az utazó családi cirkusszal érkeztek, él egy orákulum, aki talán megmondhatja neki, mit jelentenek az álmai. Senki sem veszi őt komolyan - se a családja, se Bobby, a királyi küldönc, de még az Orákulum se. Aztán mégis megjósolják neki, mi a sorsa - és ezzel kezdetét veszi az igazi kaland! Újabb és újabb kihívásokkal kell szembenéznie, hogy saját sorsával szembeszállva megmentse a világot. Egyre ügyesebb és talpraesettebb lesz, s ezzel együtt növekszik az önbizalma - no és változik Pöttyhöz való viszonya is. Az egész játéknak a vezérszála az átalakulás, a fejlődés valamilyen irányba, s ennek ellensúlyaként a stagnálás.
Természetesen a játék szempontjából a lényeg az, hogy megtaláljuk és összeszedjük, összeépítsük a továbbjutáshoz szükséges tárgyakat. Kategóriájában nem lehet mondani, hogy egyedülálló, mert ha csak a Daedalic fejlesztő csapatot vesszük, egy egész sorozatot készítettek azóta ilyenekből. Az én szívemben azonban mégis különleges helyet foglal el Sadwick, a szomorú bohóc, akiből végül egy ügyes és bátor kisfiú lesz.
Mindenkinek csak ajánlani tudom ezt a többnyire humoros, jópofa és megható fordulatokkal teli játékot - immáron magyar nyelven.