Silverfall Earth Awakening

 

Játék típusa: Hack'n'Slash RPG
Fejlesztő: Monte Cristo
Kiadó: Monte Cristo
Platform: PC, PlayStation
Kibocsátás dátuma: Silverfall: 2007. március 9.
Silverfall Earth Awakening: 2008. augusztus 15.
Legfrissebb letölthető tartalom: -
Galéria a HUNosítókTeam oldalán: Silverfall galéria Silverfall Earth Awakening galéria
Hivatalos honlap: www.silverfall.net*
Magyar rajongói oldal: HUNosítók Team - Játékok
Projektben részt vesz: Konyak, Owen_ex, Ardea

 

A játékról általában
A Silverfall játék egy egészséges hibrid, melyet többet közt a World of Warcraft, a Diablo és talán a Two Worlds elemeiből gyúrtak össze. Látványban elég jó, működését tekintve kiegyensúlyozott, gépigénye közepes (nagy felbontásban!), történetét én alapvetően jónak tartom, de nem rendkívüli. A felfedezhető terep irdatlan nagy - már-már feleslegesen óriási, hisz úgysem fogja senki az utolsó szegletig bejárni (idő hiányában...). Tartalommal azért igyekeztek megtömni, a fegyverek és páncélok mennyisége mondhatni mérhetetlen. Kezelésében egyszerűségre törekedtek, de a kiegészítőbe beépített fejlesztésekkel sikerült egy kicsit azért megbonyolítani (egy-két jó ötlettől eltekintve). Az elején azonban - korlátozott mértékben ugyan - testreszabhatjuk karakterünket. NŐK FIGYELEM! Női nemű kari is választható. Illetve relatíve egyedülálló a játékban, hogy társak is csatlakoznak hozzánk, ha igényt tartunk a segítségükre. Egész használhatóak, jó MI-vel megáldva.

Alapjáték
Silverfallt megtámadja a Halál Árny, a várost ellepik a zombik, nekünk menekülnünk kell. A mi sztorink a Menekült táborban kezdődik. Ha jó gyerekek vagyunk, akkor a játék előre haladtával egyre nagyobb tisztelettel bírnak majd irányunkban az emberek. Az első apróbb gondok legyőzése után üldözőbe kell vennünk a Halál Árnyat, aki pusztulást és őrületet hagy maga után, amerre jár. Egyre azonban mindig ügyelnünk kell, bármerre visz az utunk: még a játék elején választatnunk kell, hogy a természet, vagy a technológia útját akarjuk járni, s ehhez mindvégig ragaszkodnunk kell. A küldetések logikusan és következetesen alkalmazkodnak álláspontunkhoz. Ha visszakergettük a főellenséget az árnyékvilágba, csak annyi időnk lesz pihenni, míg a játék kilép a menübe.

Kiegészítő
A kiegészítőben új állandó társ csatlakozik hozzánk: a Humor. Derűs küldetések, vicces beszólások, cuki állatok és jópofa karakterek (számos Anagramma névvel találkozhatunk!). A kiegészítő rövidebb, mint az alapjáték, de legalább annyira középszerű a története is. :-)
Miután visszatérünk Silverfallba, felelős személyiségként ezer teendő vár ránk. Az alapjátékban felfedezett helyek többsége felejtős, már nincs szerepük, persze egy-két kivétel mindig akad.
Csak hogy ne élvezhessük helyzetünket, rohangálhatunk erdőn-parton-nexuson át, vagdalkozhatunk, amennyi belefér. Ezúttal egy Von Skromel nevű fosztogató egyed a főgonosz, de számos boss-harcban is helyt kell állnunk. A szaladj ide - szaladj oda küldetéseken kívül ugráltatnak minket még a társaink is, csak hogy el ne unjuk magunkat.
De persze ez a lényege az RPG játéknak, s ilyen feladatokban nem szenvedünk hiányt. Azért azt meg kell hagyni, hogy összességében a tájak, az ott élők és a zene harmóniája feloldja bennünk a minduntalan újratermelődő klónszörnyetegek nyújtotta unalmas hentelés monotonitását.
Ha a leírással megtévesztettem volna valakit, az véletlen (?) volt. A játék nekem - és azt hiszem a projektben résztvevőknek + 1 főnek még szintúgy - nagyon tetszett. Mindenkinek melegen ajánlom! :-)

Folytatás?
Nem tudom, valójában hogyan lesz tovább, de ha megnézitek a kiegészítő legvégén a bejárt térképet, annak jó egyharmada még felfedezetlen. Tehát valami készül. Csendben. Titokban... De ha lelepleződik, én tudni fogok róla!

 

* A hivatalos oldal megszűnt, ez az első olyan angol nyelvű oldal, mely tartalmaz minden, az egykori hivatalos oldalon megtalálható információt!!!