Fallout New Vegas
![]() |
Játék típusa: | akcó/RPG/FPS/TPS |
Fejlesztő: | Obsidian | |
Kiadó: | Bethesda Softworks | |
Platform: | PC, PS3, XBOX360 | |
Kibocsátás dátuma: | 2010. október 19. | |
Legfrissebb letölthető tartalom: | fallout.bethsoft.com/...updates | |
Galéria a HUNosítókTeam oldalán: | ![]() |
|
Hivatalos honlap: | fallout.bethsoft.com | |
Magyar rajongói oldal: | www.fallout.hu | |
Projektben részt vesznek: | John Angel, Szogyenyi és még sokan mások |
War, war never changes...
Ezeket a szavakat egyetlen Fallout rajongónak sem kell bemutatnom (és talán lefordítanom se). Azzal egyet kell értenünk, hogy a háború soha nem változik, de a Fallout meglehetősen nagy változáson esett át az első rész 1997-es (és a második rész 1998-as) megjelenése óta. Nem is csoda, hiszen a rajongóknak kereken 10 évet kellett várniuk egy újabb poszt-apokaliptikus kalandra. Végül 2008-ban "robbant a bomba" és megérkezett a Fallout 3, és rögtön elnyerte az év RPG-je címet. Sokan fanyalogtak ugyan a FPS kezelőfelület (és a látványos, de távolsági harcban használhatatlan TPS nézet) miatt, valamint azért, hogy a körökre osztott csatákat felváltotta az akciódúsabb lövöldözés, de legalább ennyi új hívet is toborzott maga köré a játék. Szinte számolatlanul érkeztek hozzá újabb és újabb DLC-k, míg végül megérkezett az első különálló kaland, a Fallout New Vegas.
A bűn városát a világégés se tudta kipucolni
A Fallout New Vegas nem igazán nevezhető a harmadik rész folytatásának, inkább csak egy nagyméretű, önállóan élvezhető DLC vagy Expansion Pack, mégpedig (ki hinné) a valamikori Las Vegas-ban illetve a környező sivatagban bolyonghatunk ezúttal. Karakterünk egy futár, akinek igen rosszul sikerül a legutolsó megbizatása, hiszen a tárgyat, amit New Vegas-ban kellett volna leadnunk, elveszik tőlünk, minket pedig nemes egyszerűséggel fejbe lőnek. Egy kórházban térünk magunkhoz, és a doktor segítségével megalkothatjuk a karakterünket (a doki ügyes kezű plasztikai sebész is, afro-amerikai férfiből egy perc alatt ázsiai nőt "farag" belőlünk) Miután létrehoztuk a karakterünket, kiléphetünk a Mojave sivatagra tűző forró nap alá, és körbenézhetünk. A grafika nem sokat változott a Fallout 3 óta (és sokak szerint az sem vált előnyére), és a játékmenet is hasonló maradt. Alig néhány apróság változott csupán: a fegyvereket módosíthatjuk, üres töltényhüvelyeket gyűjtögethetünk, hogy saját kezünkkel töltsük meg őket, a tábortüzeknél elkészíthetjük a vacsoránkat... semmi eget verő újdonság. De szerencsére a hangulat is maradt a régi. Külön örültem, hogy régi társunk, a fekete humor ezúttal is csatlakozott hozzánk. És Las Vegas még mindig csillog, még mindig tele van szerencsejátékokkal és prostituáltakkal, és még mindig a bűn városa...
Óh mond, te kit választanál!
Már a játék legelején szembesülünk a ténnyel, hogy a sivatagban több érdekcsoport küzd egymással, és mi se húzhatjuk ki magunkat ebből a küzdelemből. Minden ténykedésünk hatással lehet a kapcsolatunkra a környéket uraló bandáknál (pozitív és negatív irányban is). A városok és táborok is ezen csoportok egyik-másikához húznak, és ha egy cselekedetünkkel kivívjuk egy csoport elismerését, könnyen előfordulhat, hogy az ellenlábasa városaiban csőre töltött fegyverekkel fogadnak minket. Azonban álruhát öltve még van némi esélyünk ezekben a városokban is tevékenykedni, bár az őrök (és pláne az őrkutyák) könnyedén átláthatnak az álcánkon.
Hátra van még a fekete leves
A Fallout New Vegas meglehetősen bugosra sikeredett. Váratlan lefagyások, indokolatlan belassulások nehezítik meg a jobb sorsra érdemes futárok dolgát a sivatagban. És a lefagyások ellen még a gyakori mentések se nyújtanak biztos védelmet, hiszen többen jelezték, hogy mentéseik nemes egyszerűséggel köddé váltak. Bízunk benne, hogy a fejlesztők néhány patch segítségével rendberakják a játékot, mert jó lenne... ha jól menne.
--- Oni ---