2020. 10. 24. - 22:37
Bejelentkezés
Felhasználónév

Jelszó



Elfelejtetted jelszavad?
Új jelszó kérése
 
Regisztráció

Regisztrációhoz írj üzenetet a Kapcsolatokon keresztül a kívánt felhasználónévvel és e-mail címmel!
Ha lehet, ne freemailes címről!
Bővebben...

 
Fórumtémák
Legújabb témák
-> Dragon Age: Inquistion
-> Dragon Age: Inquisit...
-> Dragon's Dogma Dark ...
-> Two worlds 2/2worlds.hu
-> Overlord II
Legnépszerűbb témák
-> Mi lesz a követke... [1007]
-> GTA 4 magyarítás [645]
-> Fallout New Vegas [428]
-> Dragon Age: Inqui... [411]
-> Divinity Original... [410]
 
Partnereink

Partnerünk és támogatónk a

The Gameres Hungary

Tintahal Műhely - kreatív, játékos, művészeti workshopok

 
Felhasználók
-> Online vendégek: 1

-> Online tagok: 0

-> Regisztráltak: 5,099
-> Legújabb tag: Zaki
 
Cikk hierarchia
Cikkek főoldala » Projektek » Drakensang - The Dark Eye
 
Drakensang - The Dark Eye

 

Játék típusa:Hack'n'Slash RPG
Fejlesztő:Radon Labs
Kiadó:dtp entertainment AG
Platform:PC, Xbox360
Kibocsátás dátuma:2009. február 18.
Galéria a HUNosítókTeam oldalán:Drakensang - The Dark Eye galéria
Hivatalos honlap:www.drakensangus.com
Magyar rajongói oldal:www.hunositokteam.weboldala.net/jatekok
(még nem aktív)
Projektben részt vesz:Ardea, Deer, RAMy (grafika), tehasut
(videó, betűkészlet), Tóth Gábor, Rocsik Zoli

 

Az igazat megvallva csak azért kezdtem el játszani ezzel a játékkal, mert átvettem Rocsik Zolitól a fordítását és szerettem volna pontos képet kapni róla...

Az első benyomások
Nem tudom, hány olyan ember van, aki mind a Baldur's Gate 2, mind pedig a Silverfall + EA játékkal is játszott, de nekem mindenképpen az az érzésem, mintha a Drakensang a kettő keveréke lenne. A karakterek létrehozása, a fejlszetésük, a harcrendszer és a használati tárgyak alkalmazása szakasztott a BG2 mása, míg a játék grafikája és az irányítás a Silverfallból "való". Én személy szerint idegenkedem a körökre osztott harctól (amit ezen opció kikapcsolhatóságával próbáltak a fejlesztők a magamfajta ember számára elfogadhatóvá tenni), de a grafikája - főleg az ún. "high resolution pack", azaz a nagyfelbontású csomag telepítése után - rendkívül jó minőségű egy ilyen játékhoz képest...

A játékos karakterek
Fő karakterünk létrehozásakor bővelkedünk a lehetőségekben, s még azokat is testre lehet szabni. Itt mindenki talál a kedvenc stílusának megfelelőt. A fejlesztése azonban annál nagyobb erőfeszítést és odafigyelést igényel. A tulajdonságok még az egyszerűbb kategóriákba tartoznak. Képzettségekből azonban rengeteg van, ami egyrészt nagy szabadságot ad, másrészt szétforgácsolhatjuk a karakterünket, ha nem figyelünk oda.
A pontszerzés kissé rafinált módon történik: a szintlépéskor kapott tanulópontokból tanulhatunk új képzettségeket, míg az egyéb módokon szerzett kalandpontokkal fejleszthetjük a tulajdonságokat és a meglévő képzettségeket. Minél magasabb szinten vagyunk egy adott képességben, annál több kalandpontba kerül a fejlesztése.
És ha ez még nem okozna elég fejtörést, a magunk mellé vett útitársak fejlesztését is magunknak kell elvégeznünk az általa szerzett pontokból. Ezért ügyelnünk kell arra is, hogy mindenki a maga képességeihez mérten kapjon feladatokat (pl. Etikett, Rábeszélés vagy Csábítás stb. sikeres használata), mert így juthat egy karakter plusz kalandpontokhoz.

Néhány hetes játék után
A grafika továbbra is nagyon kellemes; szép, ahol szépnek kell lennie, nyomasztó, ahol ez a cél, a karakterek a lehetőségekhez képest egész egyediek, nem untatnak minket "klónok" tucatjai.
A történet remek! Maguk az események magával ragadják az embert, a kíváncsiság hajtja előre, hogy milyen fordulat is vár rá a következő pályán. Az eseményeket jól adagolva osztották be a teljes játékvilágot, hogy mikor melyik vidéken mennyi időt kell eltöltenünk. A mesét izgalom, borzalom, ármány és harcok szövik át, némi humorral fűszerezve. A karaktereknek annyi mondanivalójuk van, hogy rendszerint elfogyaszthatunk mellette egy gyors vacsorát, vagy egy zacskó gumicukrot. Főleg az tetszik, amikor egy ember úgy kezdi a mondókáját, hogy "Á, nem tudom, mit is mondhatnék erről...". Nem kell aggódni, kitalálja!
A változatos jellegű és tartalmú küldetésekkel ellentétben a harcok, vagy az olyan feladatok, ahol meg kell küzdeni egy sor ellenféllel, borzalmasan egyhangúak. Kihívást jelentenek persze, de szerintem akkor is túlsúlyban vannak az adott küldetésekhez képest. Vegyük például amikor le kell mennünk egy barlang mélyére, ahol egy főellenség vár ránk. Az odafelé úton egyre több és egyre erősebb kisebb ellenségek özönlenek el minket olyan szinten, hogy legalább az egyik útitársunk biztosan meghal (a magunkkal vihető max. 3 főből). A főellenség harcot pedig - ha rossz taktikát választ az ember - jó, ha egy karakter túléli. (De persze nem feltétlenül kell nekem hinni ezen a téren, mert én rossz stratéga vagyok, ha "okos" harcról van szó.) Na, miután sebeinket nyalogatva elindulunk visszafelé a küldetés teljesítése után, kifelé menet még egyszer ugyanannyi - és ugyanolyan! - ellenséggel kell megküzdenünk! Ez számomra rettentően unalmas volt és nem csekély rossz ízt adott ennek az amúgy egész jó kis játéknak. Néha pedig feltűnően ostoba módon hozták össze a csatateret, a csapdákat és a játék "MI"-jét - főleg, ami a mi útitársainkat illeti.
Azt még egyszer kiemelem, hogy maga a történet nagyon tetszett a maga több szálon futó kuszaságával, a szenzációs Rakorium (a szórakozott varázslózseni) alakjával, a szép tájaival és ötletes küldetéseivel.

Zárszó
Már alig várom, hogy újra játszhassam magyarul! (Csak az a sok unalmas hadakozás ne lenne benne...) :-)

 

 
Hozzászólások
#121 | tomba - 2013. 05. 14.
én tényleg felraktam
#122 | tomba - 2013. 05. 15.
most szivattok? Smile
#123 | Ardea - 2013. 05. 15.
Kiadás: ma vagy csütörtökön - attól függ, mikor készül el a telepítő. Smile
#124 | Gora94 - 2013. 05. 15.
Nem nagyon ismerem a játékot talán egyszer a demójával játszottam de ettől függetlenül kíváncsi leszek mit hoztatok össze Grin
#125 | buccypappa - 2013. 05. 15.
Szuper!Ezer hála és köszönet ismét!!Grin
#126 | tomba - 2013. 05. 16.
királyság. köszi
#127 | gothic76 - 2013. 05. 16.
Hálás köszönet.
#128 | Argayle - 2013. 05. 16.
Nagyon jó lett, köszönet érte Smile
#129 | capricornus - 2013. 05. 16.
Nagyon szépen köszönöm már régóta vártam hogy kész legyen! Smile
Viszont szerintem valamit rosszul csinálok mert nekem csak a menü meg az átvezető video magyar, minden más az angol mi lehet a baj??????? Angry
#130 | rocsikzoli - 2013. 05. 16.
A kinti frissített hírben a vörös betűs szöveget olvasd el. Smile
 
Hozzászólás küldése
Hozzászólás küldéséhez be kell jelentkezni.
 
Értékelés
Csak regisztrált tagok értékelhetnek.

Kérjük jelentkezz be.

Felülmúlhatatlan! Felülmúlhatatlan! 86% [6 szavazat]
Nagyon jó Nagyon jó 0% [0 szavazat]
Jó 14% [1 szavazat]
Átlagos Átlagos 0% [0 szavazat]
Gyenge Gyenge 0% [0 szavazat]
 
Projektjeink

Készülőben:

Dragons Dogma Dark Arisen
11%

Maffia III
50%

Elkészült:

Dragon Age: Inquisition GOTY

Assassins Creed Chronicles

Crysis 3

Fallout New Vegas

Divinity Original Sin - Enhanced Edition

Batman Arkham Origins

Resident Evil 6

Assassins Creed - Rogue

Final Fantasy IX

The Whispered World Special Edition

Drakensang: The River of Time & Phileassons Secret

Call of Juarez - Gunslinger

Risen 3: Titan Lords

Two Worlds II WorldMerge mod

Assassins Creed III - Liberation

Assassins Creed - Brotherhood

Assassins Creed - Revelations

Kingdoms of Amalur: Reckoning + DLC-k

Overlord + Raising Hell

LEGO Marvel Super Heroes

Dead Island - Riptide

Medal of Honor - Warfighter

Drakensang - The Dark Eye

Splinter Cell Conviction

LEGO Lord of the Rings

Overlord II

Dead Island

Risen 2 - Dark Waters

GTA - Episodes from Liberty City

Two Worlds II - Pirates of the Flying Fortress

Divinity II - Dragon Knight Saga

Two Worlds II Castle Defense

Two Worlds II

Venetica

Divinity 2: Ego Draconis

Resident Evil 5

Grand Theft Auto IV

Risen

Silverfall & Silverfall Earth Awakening

Silent Hill 5 - Homecoming

Two Worlds

Resident Evil 4

LOKI

Condemned

Final Fantasy VII

 
Generálási idő: 0.10 másodperc
4,253,483 egyedi látogató