 |
Játék típusa: |
Hack'n'Slash RPG |
Fejlesztõ: |
Monte Cristo |
Kiadó: |
Monte Cristo |
Platform: |
PC, PlayStation |
Kibocsátás dátuma: |
Silverfall: 2007. március 9. |
Silverfall Earth Awakening: 2008. augusztus 15. |
Legfrissebb letölthetõ tartalom: |
- |
Galéria a HUNosítókTeam oldalán: |
 |
 |
Hivatalos honlap: |
www.silverfall-game.com (megszûnt...) |
Magyar rajongói oldal: |
www.silverfall.jatekoldal.net |
Projektben részt vesz: |
Konyak, Owen_ex, Ardea |
A játékról általában
A Silverfall játék egy egészséges hibrid, melyet többet közt a World of Warcraft, a Diablo és talán a Two Worlds elemeibõl gyúrtak össze. Látványban elég jó, mûködését tekintve kiegyensúlyozott, gépigénye közepes (nagy felbontásban!), történetét én alapvetõen jónak tartom, de nem rendkívüli. A felfedezhetõ terep irdatlan nagy - már-már feleslegesen óriási, hisz úgysem fogja senki az utolsó szegletig bejárni (idõ hiányában...). Tartalommal azért igyekeztek megtömni, a fegyverek és páncélok mennyisége mondhatni mérhetetlen. Kezelésében egyszerûségre törekedtek, de a kiegészítõbe beépített fejlesztésekkel sikerült egy kicsit azért megbonyolítani (egy-két jó ötlettõl eltekintve). Az elején azonban - korlátozott mértékben ugyan - testreszabhatjuk karakterünket. NÕK FIGYELEM! Nõi nemû kari is választható. Illetve relatíve egyedülálló a játékban, hogy társak is csatlakoznak hozzánk, ha igényt tartunk a segítségükre. Egész használhatóak, jó MI-vel megáldva.
Alapjáték
Silverfallt megtámadja a Halál Árny, a várost ellepik a zombik, nekünk menekülnünk kell. A mi sztorink a Menekült táborban kezdõdik. Ha jó gyerekek vagyunk, akkor a játék elõre haladtával egyre nagyobb tisztelettel bírnak majd irányunkban az emberek. Az elsõ apróbb gondok legyõzése után üldözõbe kell vennünk a Halál Árnyat, aki pusztulást és õrületet hagy maga után, amerre jár. Egyre azonban mindig ügyelnünk kell, bármerre visz az utunk: még a játék elején választatnunk kell, hogy a természet, vagy a technológia útját akarjuk járni, s ehhez mindvégig ragaszkodnunk kell. A küldetések logikusan és következetesen alkalmazkodnak álláspontunkhoz. Ha visszakergettük a fõellenséget az árnyékvilágba, csak annyi idõnk lesz pihenni, míg a játék kilép a menübe.
Kiegészítõ
A kiegészítõben új állandó társ csatlakozik hozzánk: a Humor. Derûs küldetések, vicces beszólások, cuki állatok és jópofa karakterek (számos Anagramma névvel találkozhatunk!). A kiegészítõ rövidebb, mint az alapjáték, de legalább annyira középszerû a története is. :-)
Miután visszatérünk Silverfallba, felelõs személyiségként ezer teendõ vár ránk. Az alapjátékban felfedezett helyek többsége felejtõs, már nincs szerepük, persze egy-két kivétel mindig akad.
Csak hogy ne élvezhessük helyzetünket, rohangálhatunk erdõn-parton-nexuson át, vagdalkozhatunk, amennyi belefér. Ezúttal egy Von Skromel nevû fosztogató egyed a fõgonosz, de számos boss-harcban is helyt kell állnunk. A szaladj ide - szaladj oda küldetéseken kívül ugráltatnak minket még a társaink is, csak hogy el ne unjuk magunkat.
De persze ez a lényege az RPG játéknak, s ilyen feladatokban nem szenvedünk hiányt. Azért azt meg kell hagyni, hogy összességében a tájak, az ott élõk és a zene harmóniája feloldja bennünk a minduntalan újratermelõdõ klónszörnyetegek nyújtotta unalmas hentelés monotonitását.
Ha a leírással megtévesztettem volna valakit, az véletlen (?) volt. A játék nekem - és azt hiszem a projektben résztvevõknek + 1 fõnek még szintúgy - nagyon tetszett. Mindenkinek melegen ajánlom! :-)
Folytatás?
Nem tudom, valójában hogyan lesz tovább, de ha megnézitek a kiegészítõ legvégén a bejárt térképet, annak jó egyharmada még felfedezetlen. Tehát valami készül. Csendben. Titokban... De ha leleplezõdik, én tudni fogok róla!